تماس با پویافن

۰۲۱-65253831

تماس با پویافن
ایمیل

info@pooyafan.com

ایمیل

همزمان با تولید محصولات مختلف در صنعت استفاده از رنگ های ثابت برای انواع محصولات گسترش زیادی پیدا کرده است. اغلب این رنگ ها در دستگاه هایی به نام کوره پخت رنگ روی محصولات زده می شوند. کوره های پخت رنگ هر کدام با ابعاد مختلفی ساخته می شوند که به نوع محصول و اندازه ی آن وابسته خواهد بود. همچنین عواملی دیگر در ابعاد این کوره ها موثر است که می توان سرعت کانوایر و همچنین مکان گذاشتن دستگاه را نام برد.

کانوایر سیستمی است که موجب حرکت مواد و قطعات مختلف می شود و این دستگاه در حرکت و ذخیره سازی مواد در صنایع مختلف نقش پر رنگی ایفا می کند. کانوایر در اغلب صنایع کاربرد های مختلفی دارد و در صنعت رنگ و دستگاه های رنگ نیز به کار خواهد رفت و سرعت آن در تولید کوره های پخت رنگ موثر است. کانوایر ها برای انتقال قطعات در کوره ها به دو نوع زمینی و هوایی تقسیم می شوند.

کوره های کانوایری دارای پرده هوا در ورودی خروجی قطعه وسیرکوله هوای گرم غیر مستقیم وشاسی یکپارچه قابل حمل ساخته می شوند. در این سیستم جهت حمل قطعات از کانوایر هوایی یا زمینی استفاده می شود. کوره کانوایر پیوسته در تیپ های U-Type ، S-Type ، Linear-Type ساخته می شوند.

نحوه عمل کوره پخت رنگ

کوره پخت رنگ و خشک کن همانطور که از نام آن پیداست دو وظیفه ی مهم را بر عهده دارد. در واقع این کوره قبل از رنگ پاشی به سطح اجسام آن را خشک کرده و سپس رنگ را روی اجسام انتقال می دهد. بعد از آن می بایست رنگ در روی اجسام ذوب شده و به سطح آن ها بچسبد. نکته ی حائز اهمیت درباره ی کوره های پخت رنگ آن است که دمای مورد نیاز برای انواع رنگ متفاوت است و برای یک دست شدن سطح محصول می بایست دائما دمای کوره رصد گردد و به خوبی تنظیم شود. اغلب کوره های رنگ استاتیک در بازار بسته به نیاز مشتری طراحی می شوند و همه ی عواملی که ذکر شد در تولید کوره پخت رنگ و خشک کن اهمیت دارد و کنترل آن در تولید یک کوره ی مناسب برای مشتری جزوی از وظایف سازنده ی آن می باشد.

تماس با ما

تماس با پویافن

۰۲۱-65253831

ایمیل

info@pooyafan.com